close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לצאת בלי להכיר את המין השני?

הרב יוני לביאל תשרי, תשפג25/10/2022

הרב יוני לביא בתשובה על שאלה מקובלת- איך אפשר לצאת עם בנות אם לא מכירים לפני כן את המין השני?

תגיות:
שאלה: גדלתי בסביבה נפרדת לחלוטין. איך בכלל יכולים להתחיל לצאת עם כל ההכרות שיש עם המין השני זה סרטים/סדרות (או פורנוגרפיה ל"ע)?

תשובה: שלום.
אם כל ההיכרות עם המין השני היא מהסרטים, שלא לדבר על תכנים פרוצים ברשת - זו אכן בעיה גדולה וקשה לבנות כך קשר נורמאלי. האופן בו נשים מוצגות שם הוא לא פעם חיצוני, מחפיץ ונצלני והתמונה שמצטיירת על איך יחסים בין בני זוג עלולה להיות חלקית במקרה הטוב ועקומה ומעוותת במקרה המצוי.

אלא שברוך ה' שהמצב אינו כזה, וגם מי שגדל בחברה נפרדת לגמרי הרי הוא מכיר נשים
מהמשפחה – אמא, סבתא, אחיות, בנות דודות, שכנות וכו'.

מעבר לכך צריך לדעת שנשים הן קודם כל בני אדם. ולכן מי ש'מתאמן' לאורך השנים על יחסים טובים עם בני מינו, ומפתח בתוכו את היכולת להקשיב, להתחשב, להכיל את הזולת, להיות רגיש לצרכיו וכו' – יוכל בבוא היום לעשות את זה גם עם בני אדם מהמין השני.
כמובן שעל גבי זה יש ללמוד את ההבדלים והשוני בין המינים. אחד הספרים המעניינים שעסקו בכך הוא "גברים ממאדים ונשים מנגה" מאת ג'ון גריי. זהו רב מכר עולמי המנתח יפה את ההבדלים בין המינים. המחבר אומנם אינו יהודי אבל קלע לכמה נקודות אמיתיות שעל חלקן כבר הצביעו חז"ל בשפה שלהם.

לסיכום: גם אם גדלת בחברה נפרדת ואין לך היכרות רחבה עם בנות המין השני אל תחשוש מלצאת ולהיפגש כדי למצוא את בחירת ליבך. אך עשה זאת בענווה ובסבלנות ותהיה פתוח כל הזמן ללמוד את ההבדלים והייחודיות של בת זוגך כאישה וכאדם ובע"ה תזכו לבנות זוגיות טובה ומאושרת ביחד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה